Boost giver intet salg

Boost giver intet salg

Ingen sælger noget ved at booste deres opslag på Facebook.

Et boost af et opslag kan være en god måde at brande sig selv på, men et boost alene giver sjældent et salg. Det skyldes ganske simpelt, at brugerne ikke er på facebook for at shoppe, de er der for at få oplevelser.

Skal man sælge på Facebook, så skal man bruge facebook som en måde at få folk ind på din hjemmeside, og  derefter skal du målrette reklamer til dem løbende med relevant reklame for de produktsider på din hjemmeside som de var interesseret i. Med de målrettede reklamer modnes deres  købsparathed, og efter typisk 8-10 visninger vil de fleste enten købe eller miste interessen.

I tabellen nedenfor kan du se effekten af en sådan kampagne. Den første række er den generelle annonce, som er vist i gennemsnit 2 gange til næsten 30.000 i målgruppen, og 11% af dem har klikket på annoncen, og er kommet ind på produktsiden på firmaets hjemmeside.  Den anden linje er de opfølgende målrettede reklamer som kun vises til dem som har været inde på siden. Her har over 40% klikket på annoncen som de har set i gennemsnit 8 gange. Hvis 10% af dem ender med at købe, så er det 70 salg, som har kostet 2200 kr i annonceudgifter, eller ca. 31 kr. pr salg.

Skærmbillede 2018-08-31 kl. 23.11.19.jpg

Effektiv markedsføring er ikke dyrt

De penge du bruger på boost kan du bruge langt bedre på en målrettet kampagne som har langt større chance for at give dig betalende kunder. 

Jeg tilbyder at hjælpe med dette til en pris som gør det nemt for dig at få hjælpen, og som sikrer dig en professionel håndtering af din markedsføring. 

Jeg tilbyder en basispakke som er lavet til  mindre firmaer der har brug for at komme igang, og den vil sikre at du bruger dine penge bedst muligt.

Læs mere.

Sådan kommer du igang med digital markedsføring

Sådan kommer du igang med digital markedsføring